Sony Cyber-shot HX DSC-HX7V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX7V zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A.Elemans 03-06-2012

Ik heb nu de sony Cybershot enige maanden in gebruik en hij maakt perfecte foto's door de dubbele stabilistatie zijn ze altijd scherp, de kleren zijn geweldig wen de mogelijkheden van dit toestel zijn eindeloos tegenlicht is ook al geen probleem. Om snel en veel te kunnen fotograferenb.v. tijdens de rweisjes van onze vereniging is dit een ideaal toestel. ook de zoom is fantastisch ik kan zo dichtbij komen dat ik een enkele bloemblaadje kan fotograveren. ik ben zeeeeer tevreden met dit toestel.

ArjanWu 28-04-2012

Wat jammer dat er wat negatieve reacties staan over deze camera. Ik ben meer dan tevreden! Bij veel licht zijn de foto's loeischerp. Bij minder licht krijg je op 100% crop inderdaad een aquareleffect te zien, maar vergeet niet dat het totale plaatje er bijzonder goed uitziet, waar andere camera's alleen maar in staat zijn een donkere vlek of waas te produceren. De GPS vraagt veel van de batterij, maar werkt perfect. Waar ik helemaal fan van ben is de tracking focus. Hiermee kun je selecteren op welk object je scherp wilt stellen. Vervolgens kun je je compositie bepalen, waarbij de camera blijft scherpstellen op je gekozen object.

LeonLO 15-04-2012

waardeloos spul. Ik heb hem gekocht in november 2011, maar direct deed het gps-systeem het niet. Kreeg na na 4 weken veel gedoe een nieuwe. Ook daar deed de gps het niet. Opgestuurd naar Sony, 6 weken camera onderweg en net teruggekregen: gps doet het niet......
Laatste keer dat ik Sony koop.

Jannie286 16-04-2012

Wat vervelend nou..... Ik heb totaal geen last.

Critischeconsument 05-04-2012

Ik heb deze camera een paar maanden gehad. In het begin viel het bedieningsgemak me een beetje tegen. Geen touchscreen. Had ik kunnen weten natuurlijk maar heb ik bij betellen gewoon niet op gelet. Maar de knopjes zelf zijn ook wat klein. Vooral de bevestig knop in het midden vond ik enigzins moeilijk te bereiken.

Maar dat is allemaal minder relevant aangezien de camera gewoon slechte foto's maakt! Toen ik na een maand of 2 fotos ging afdrukken bleken ze allemaal(!) een raar soort kleur/ compressieachtig effect te hebben dat bij met name gezichten op afstand ertoe leidt dat hele stukken gezicht wegvallen. Terwijl de compositie en kleuren en contrast ed op zich gewoon hartstikke goed zijn. Mijn theorie na wat gegoogle is dat het een overenthousiaste ruisonderdrukking is.
Slechts enkele keren heb ik een soortgelijke klacht terug kunnen vinden op internet, onder "watercolor effect" (waar het wel wat van wegheeft idd). Waarschijnlijk een exemplarisch verschijnsel gezien de vele goede reviews maar mijn exemplaar verdient echt niet meer dan een 1.
Degelijkheid heb ik hem niet lang genoeg voor gehad.

Cameranu.nl, de winkel waar ik hem gekocht heb, heeft er uitgebreid naar gekeken en geconcludeerd dat het binnen de normen valt maar dat ze zich kunnen voorstellen dat dit niet de kwaliteit is die ik verwacht had. Ik mag hem daarom inruilen. Goede service!

paul de heer 08-02-2012

wat een topper!
deze nu een maand intensief gebruikt en alle standen uit geprobeert.
wat een verschil met mijn oude camera.
(dat was een panasonic tz18)
vooral de scherpte is ongekend.
bij weinig licht kan je de iso waarden bij stellen en dan nog super foto's.
wel merk ik dat als je de gps aan hebt staan dat de accu snel leeg raakt.
zet je die uit dan kan je gemiddeld 250 foto's maken met 1 accu.
kortom ik ben zeer tevreden met de hx7!

hmolenaar 24-01-2012

Wat maakt dit toestel mooie opnamen zeg voor zo'n compacte camera. Ook in het donker krijg je de beelden er nog goed op. ten opzichte van de vorige compactcamera een verbetering van 100%. We hebben nog niet alles uitgeprobeerd maar vooralsnog bevalt het heel goed. Er is echter 1 maar ...als je de camera uitzet en de volgende dag foto's wil maken dan is de batterij leeg ...erg vreemd. Dus nu maar opbergen zonder batterij.

fiem 25-01-2012

Hallo,
als je batterij vanzelf ontlaad dan is of je batterij niet goed, of je toestel niet en ik zou daar meteen mee terug gaan naar de winkel want dat hoort niet.
Verder vraag ik me af hoe u mooie foto's krijgt in het donker?!
Ik heb de camera ook en vind de kwaliteit echt belabberd; dat Sony met deze kwaliteit iets op de markt durft te brengen!
Als u de foto's bekijkt op 100% op de computer, dan kan het niet anders dan dat er veel ruis te zien is, en echt onzuiverheden (alsof het geschilderd is). Tenminste, dat is bij mij het geval en vind de kwaliteit echt waardeloos.

Pepaski 27-01-2012

Wat fiem ook zegt, het klopt niet dat de batterij vanzelf ontlaadt, in ieder geval niet op deze korte termijn... Terug gaan inderdaad!

Ook ik vind de kwaliteit van met name de foto's in het donker erg goed. Wat Fiem zegt klopt wel, maar foto's worden niet gemaakt om helemaal ingezoomd op de computer te bekijken. Dan oogt het inderdaad 'als geschilderd'. Dat is het resultaat van het comporomis dat Sony gemaakt heeft om bij weinig licht toch redelijk heldere foto's te maken (de ruisonderdrukking zorgt hier voor het verlies aan scherpte).
Wat ik wel jammer vind is dat je hier als gebruiker weinig invloed op hebt, je moet het doen met de instellingen die SONY in het toestel heeft zitten.

fiem 03-02-2012

@ Pepaski: zelfs op 70% ziet het er als 'geschilderd' uit. Als je de foto's als background wilt en op een monitor bekijkt, dan zie je de slechte kwaliteit! Ik ben inmidddels weer over op Canon: maakt veel betere foto's bij weinig licht en ook op 100% blijft de foto netjes!

Tritif 18-12-2011

Handzame camera. speciaal aangeschaft voor de sport.
Foto's zijn geweldig.Je mist niets. Jammer geen flits bij serieopname's. Toch goede kwaliteit. Ben er nog niet helemaal uit met de gebruiksaanwijzing in de serie opname.
Hoe langer je indrukt hoe meer foto's.Maar door veel gebruik zal het wel makkelijker worden.

kfoesenek 28-11-2011

Lijkt tot nu toe een supercamera. Mooie foto's en veel leuke/handige instellingen. Maar één heel groot nadeel waarover ik niks had gelezen: het feit dat je de accu in de camera moet opladen. Oftewel: je moet dus je camera via twee kabeltjes opladen aan het stopcontact. Je kunt dus niet een tweede accu gebruiken terwijl je hem oplaadt, en bovendien moet het kabeltje aan de onderkant van de camera bevestigd worden, zodat je de camera niet eens neer kunt zetten in de buurt van het stopcontact, maar op de kant van de lens of aan de kant van het lcd-scherm neer moet leggen. Niet slim bedacht!

Aangezien ik hem meeneem op reis in hostels enzo, kan ik daar natuurlijk nooit mijn camera in openbare ruimtes open en bloot neerleggen. Gelukkig zijn er op internet externe laders te vinden, kost wel weer 15/20 euro, maar dan is dat probleem in ieder geval opgelost.

minkestar 16-12-2011

Beste kfoesenek,

Waar heeft u die externe lader gekocht en van welk type/merk? Ik wil er ook graag een aanschaffen.

jonnydo 20-10-2011

We zijn op vakantie naar Wales geweest en heb daar mega!!!-mooie fotos gemaakt met dit toestel!!Super handig in gebruik en er mislukt geen foto.Heb een album laten afdrukken en is gewoonweg supermooi.Ook panoramafotos en 3d opnamen.Enigste minpuntje is inderdaad de opnameknop om te filmen ,maar ook daar wen je aan Heb hiervoor een Fuji Finepix S9500 gebruikt maar die is rijp voor de prullenbak in vergelijking met deze camera, zeker gezien het prijsverschil

arthurHX7V 20-09-2011

na een panasonic TZ18 en TZ20 was ik het echt zat.
hoe kan een camera van het jaar nu zulke slechte foto's maken?
vooral binnen en bij weinig licht.
ik moest weer een andere camera.
via Digitalversus.com kwam ik bij de sony HX7 uit.
dit moest hem worden.
enige minpunt is accu duur bij GPS aan.
dit gebruik ik niet dus die kan uit.
verder is de panorama functie erg leuk.
De G lens van sony is echt vele malen beter als de leica van panasonic.
wat een verschil,vooral merkbaar bij weinig licht.
degelijkheid lijkt me goed,maar dat zal de tijd wel leren.
voorlopig ben ik zeer blij met deze camera.
snel geleverd door camera.nu.

rnr 10-08-2011

Een aanvulling op mijn review van 22-04:
Nog steeds heel enthousiast of de fotoresultaten. Zeker de SCN functies geven erg goede resultaten voor foto's. Inmiddels ben ik wel iets minder enthousiast over de HD-film mogelijkheid. Wel haarscherp. Maar de opnameknop hiervoor is erg onhandig. Resulteert in erg schokkerige beelden, met name net voor het stoppen. Daarnaast doen de steady-shot functie en anti-windgeruis functie niet veel. Goed voor een snelle shot, maar wil je mooie films maken, dan toch beter de echte camcorder ter hand nemen.

Artemis70 24-07-2011

Deze camera gekocht ter vervanging van mijn Panasonic Lumix TZ3. De HX7V maakt mooie foto's in diverse omstandigheden. Met name binnen (in relatief donkere omstandigheden) en met tegenlicht zijn de foto's veel beter dan met de Lumix.

De kwaliteit van de foto's vind ik zeer goed voor dit soort camera. Bij volledige zoom (10x) zijn de foto's nog steeds scherp, ook uit de losse pols. Bij de Lumix had ik een statief nodig bij volledige zoom.

Mijn cijfer voor Mogelijkheden en Gebruiksgemak wordt bepaald door mijn negatieve beoordeling van de GPS functionaliteit van de camera. Los van de GPS zou ik beide op 9 beoordelen.
De GPS valt mij heel erg tegen. Het kost de camera veel moeite om een GPS fix te krijgen als je tussen gebouwen of tussen bomen staat. Zelfs als de omstandigheden ideaal zijn (open veld) kost het een aantal minuten om een GPS fix te krijgen, zelfs als je ervoor slechts enkele honderden meters verder al een GPS fix had. Op dezelfde plek krijg je wel snel weer een fix. In de praktijk betekent dit dat je gewoon foto's moet maken voordat je een GPS fix hebt, of dat je moet voorbereiden door ruim van tevoren een GPS fix te krijgen.
Nog een minpunt voor de GPS: tijdens het verkrijgen van een GPS fix gaat de camera uit als je niets doet. Daarna begint het verkrijgen van de fix opnieuw. Dit is zelfs het geval als je naar het scherm gaat waar je kan zien hoe het verkrijgen van de fix gaat.

lexie1968 17-06-2011

Perecte camera om binnen en buiten perfecte foto's mee te maken. Zeker foto's die ik binnen heb gemaakt bij schemering zijn erg mooi en beter dan in het echt. Ben ook zeker naar de 3D foto's die ik heb gemaakt. Nu eerst nog een keer een 3D lcd kopen.

arnout-b 13-06-2011

Een paar dagen in bezit en ben er na een groot aantal test foto's zeer tevreden over.

De instelling superieur automatisch zorgt ervoor dat de foto in bijna alle gevallen lukt, bijvoorbeeld bij bewegende beelden maar vooral bij een over- en onderbelichting. Een grote irritatie van mij bij compact camera's: de persoon is geheel zwart met een mooie omgeving, is bij deze camera niet meer. Automatisch wordt de flitser geactiveerd. De lichtsterkte van de lens is niet zo heel goed (3.5-5.5) maar ondanks dat weet de camera hier goed mee om te gaan en goede foto's binnen af te leveren.
Er zal wel 1 keer een onscherpe foto bij.
Ook het filmen ziet er goed uit: zeer scherp beeld. Het enige nadeel van het filmen vind ik langzaam zoemen en je hoort het zoom geluid.

Verder ben ik zeer verrast over de mogelijkheden. Naast alle standaard instellingen (P/M/film) zijn er zeer handige zogenaamde scene's te kiezen van bijvoorbeeld vuurwerk, zachte opname, voedsel.. die ik zeker ga gebruiken. De sweep functie om panorama foto's te maken werkt best goed. Even opletten dat je gelijk start en niet te veel beweegt krijg je zeer mooie shots. Ook de automatische zelfonstpanner wanneer de persoon(en) lacht vind ik erg fraai en goed werken. En er is meer (3D, GPS, maar heb ik niet getest. Hoe dan ook veel mogelijkheden.

Het gebruikersgemak vind ik ook dik in orde. De menu's zijn logisch ingedeeld en makkelijk te bedienen (het keuzewieltje is bijvoorbeeld wel door te draaiien wat sommige concurenten niet hebben). Ook de knop om direct te kunnen filmen vind ik een groto plus.
Een leuke feature vind ik dat je door je foto's kan scrollen (net als op je iPod). Ook heeft deze camera geen flitser die in de weg zit (zoals bij de Canon PowerShot SX220) een zeer slim automatisch menu (wat ik mis bij de TZ18 en TZ20 van Panasonic.

Een van de aankoop redenen was de vormgeving. Hier ben ik zeer tevreden over. Persoonlijk de mooiste in de prijs klasse.

Degelijkheid heb ik nog niet kunnen testen, maar ziet er stevig uit.. vandaar een 8.

Enige nadeel vind ik nog de snelheid. Wanneer je een foto gemaakt hebt duurt het enkele seconden om weer een volgende foto te maken. Dit probleem is er niet wanneer je de burst mode activeert. Dit probleem is misschien verholpen als ik een snellere flash kaart gebruik (huidige is 10 mb/s)

Samengevat een top camera, zeer goede aankoop. Zeker 1 van de beste in zijn prijsklasse.

michelkra 10-05-2011

In deze prijsklasse absoluut een van de betere camera's! Bij weinig licht zeer goede foto's. Ook buiten altijd goede foto's. Het lijkt net of je met deze camera's geen slechte foto's kunt maken. 3D foto's zijn erg gaaf. Ook de panorama functie uit de losse pols werkt makkelijk en zeer goed!
Eenvoudige bediening via menu.
Kan SD en Memorystick kaartjes in.

Heb de camera nu 1 week in bezig en ben er al mee op vakantie geweest en ik ben echt 100% tevreden!

Kortom in deze prijsklasse niet verder zoeken en gewoon voor de Sony DSC-HX7V gaan.

Hester88 05-05-2011

Sinds twee weken deze camera in bezit en ben er heel erg tevreden mee. Heb hem zowel buiten als binnen gebruikt. Vooral binnen overstijgt deze camera mijn vorige, een fujifilm finepix F70 EXR. Voor het eerst kan ik op een feest foto's maken die niet raar belicht zijn of waar een rode waas de overhand speelt. Buiten foto's zijn overigens ook erg goed maar volgens mij geld dat wel voor de meeste camera's tegenwoordig. Binnenfoto's is naar mijn mening echt een punt waar deze camera op uit blinkt! Het filmen met deze camera is ook geweldig. Hele goede kwaliteit: kan de filmpjes op een breedbeeldscherm afspelen en alles is nog steeds scherp. Ook het geluid is dik in orde. Het is wel even uitvogelen welke functie je voor welke situatie je het beste kan gebruiken, vandaar dat ik voor gebruiksgemak een 7 heb gegeven. Na een aantal dagen uitproberen heb je dit echter ook snel genoeg onder de knie. Ik ben overigens geen expert op het gebied van camera's dus voor iedereen die er wat meer vanaf weet moet dit geen probleem zijn. Al met al een super camera die ik iedereen van harte aanbeveel!

willy0182 05-05-2011

een super camera .heb hier voor de panasonic fz20 gehad maar die kan niet tegen deze camera op zeeker als het donker woord dan laat de panasonic het af weten heel veel ruis. de sony is ook de eenige camera met een exmor cmos sensor die donker filmen en fotos maken bevoordeeld super gewoon en het zoom berijk is veder dan 16 optic het gaat tot 40 optic en nog super beeld hebben

rnr 22-04-2011

Een kleine camera in vergelijk in met mijn vorige. Maar wat een mogelijkheden! Ik heb heb nog maar kort, maar al hele mooie foto's mee gemaakt. Verder kun je er full HD kwaliteit films mee opgenomen. Mijn grootste zorg was dat ik die niet in Pinnacle Studio zou kunnen gebruiken, maar in tegendeel: de bestanden zijn direct inleesbaar. Ingebouwde help is ook al handig gebleken.

Willem Knuivers 04-01-2012

Ik denk er aan om dit toestel te kopen i.v.m. foto's maken en filmen op wintersport. Nu moet ik steeds wisselen van camcorder en camera. Heel vervelend. Hoe zijn uw bevindingen t.o.v. een camcorder? De beelden zijn( zo te zien op internet) best wel mooi. Ik heb nu geen HD camera, maar een digitale ( merk JVC) nog met tape.